We respect your privacy
We use cookies for the site to work and, with your consent, for analytics and marketing. You can accept all, reject all or configure them. Cookie policy

Amb l’arribada dels nous Porsche 911 Carrera 4S en versió Coupé, Cabriolet i Targa, més enllà del fet de ser de tracció integral, la icònica gamma d’Sttugard guanya en potència i en equipament. El motor bóxer biturbo de 480 CV, el sistema PTM revisat i la reconeguda transmissió PDK de 8 velocitats…
Amb l’arribada dels nous Porsche 911 Carrera 4S en versió Coupé, Cabriolet i Targa, més enllà del fet de ser de tracció integral, la icònica gamma d’Sttugard guanya en potència i en equipament.
El motor bóxer biturbo de 480 CV, el sistema PTM revisat i la reconeguda transmissió PDK de 8 velocitats garanteixen prestacions encara més espectaculars. A més, el Targa celebra 60 anys mantenint intacte el seu particular encant, començant pel seu característic sostre automàtic.
Completen l’esquema tecnològic elements com la direcció a les quatre rodes, els frens GTS i un interior de luxe amb una concepció única, fent que tot en conjunt s’arrodoneixi en un esportiu d’alt rendiment concebut per als més puristes, per als pilots més exigents i per als usuaris que simplement busquen un esportiu d’alta volada per gaudir-lo a diari com un cotxe qualsevol.

El nou Mercedes-AMG GLC 53 no és un exercici d’estètica AMG més aplicat a un SUV de talla mitjana, és una declaració d’intencions en tota regla i també una paradoxa, doncs parlem d’un cotxe de gairebé dues tones capaç d’oferir una experiència de conducció per carreteres com les nostres que frega…

Just over four years ago, Porsche surprised at the Los Angeles Motor Show with the launch of the 911 Dakar, one of the most unique and bold interpretations of the iconic sports car from Stuttgart. Against all odds, it was not merely an exercise in style, designed to be a showpiece at the industry's

Hi ha noms a la indústria de l’automòbil, com el protagonista d’aquest espai, el Lexus LFA , que transcendeixen més enllà del producte i es converteixen en un concepte motiu de culte. Donada l’espectacularitat d’aquest model conceptual, hem decidit dedicar-li aquest espai. Durant més d’una dècada…
Les noves variants 4S han adoptat la base mecànica del Carrera S millorada. El cor que batega dins del capó és el conegut motor 3.0 bóxer biturbo de 6 cilindres, ara capaç de lliurar 30 cavalls més, arribant als 480 CV (353 kW). Aquest guany en termes de rendiment es deu, al menys en gran part, a la incorporació d’un nou intercooler optimitzat derivat del 911 Turbo.

Aquest potent propulsor es gestiona per mitjà de la coneguda transmissió automàtica PDK de doble embragatge i 8 velocitats que canalitza l’energia mitjançant el sistema Porsche Traction Management (PTM). El sistema ha estat recalibrat per prioritzar la propulsió posterior, aportant més par motor al tren davanter només quan és estrictament necessari. Gràcies en això es pot gaudir del millor de dos mons: la tracció integral quan cal, però sense sense perdre l’essència esportiva de la conducció posterior sempre que es pugui.
Com a mostra del nou rendiment, destacar que el 911 Carrera 4S Coupé accelera de 0 a 100 km/h en 3,3 segons (amb el paquet opcional Sport Chrono). Pel que fa a velocitat màxima parlem de 308 km/h.

60 anys del Targa
El llançament dels nous 4S ha coincidit amb un aniversari molt especial per als d’Sttugard: els 60 anys del Porsche 911 Targa.
Presentat per primera vegada l’any 1965 al Saló de Frankfurt, el Targa va néixer com a resposta a les preocupacions de seguretat dels EUA pel que feia als descapotables convencionals. La seva característica barra anti bolcada i el teixit de sostre desmuntable el van convertir en el que Porsche va batejar com el “descapotable esportiu més segur”. Anecdòticament destacaré que el nom “Targa” prové de la llegendària cursa siciliana Targa Florio (1906 - 1977).

La generació 993 de l’any 1993 va ser la primera que va eliminar la necessitat de desmuntar el sostre manualment. Pel que fa a la tracció integral, els Targa l’inclouen des de l’any 2006 a totes les versions.
Vuit anys més tard (2014), els Targa van incorporar un sistema automàtic espectacular capaç d’obrir i tancar el sostre en només 19 segons mitjançant una sequència mecànica que plega simultàniament la lluna posterior i la secció del sostre. L’actual mòdul de sostre està disponible en quatre colors: negre, blau, vermell i marró.

Porsche ha enriquit notablement l’equipament estàndard d’aquestes noves variants:
En el cas del 911 Targa 4S, la direcció a les quatre rodes ve també de sèrie, millorant maniobrabilitat i l’estabilitat a alta velocitat.
El 911 Carrera 4S Coupé es configura de sèrie com a biplaça, tot i que si el client ho vol és poden afegir seients posteriors sense cap cost. Les versions Cabriolet i Targa, en canvi, ja venen amb quatre places.

Entre els altres elements destacats de sèrie trobem:
Com és habitual a la marca, les possibilitats de personalització són gairebé infinites: combinacions de colors, materials, sistemes de so, opcions d’assistència i per descomptat també diferents alternatives de sostre. Tot en conjunt permet a cada comprador crear un 911 realment únic per a ell.
Amb les noves variants 4S Porsche torna a demostrar que la llegenda del 911 no només continua més viva que mai, sinó que es reinventa amb rigor tècnic, passió pel detall i amb absoluta fidelitat a la seva essència esportiva.
Sens dubte és una nova jugada mestra dels de Porsche per als pilots amants de les prestacions, l’estètica i la història d’un dels models més emblemàtics del món del motor.
——————
Si voleu accedir a altres novetats Premium, podeu fer-ho des de la secció del menú principal del blog, o directament mitjançant aquest enllaç.




