Avui diumenge Xavi Cardelús ha tancat al 23è lloc la seva participació al Gran Premi Solidari de Barcelona, la darrera cita del Campionat del Món de Moto2 d’aquesta temporada.

Un GP per recaptar fons
El Gran Premi Solidari de Barcelona ha reemplaçat el GP de València a causa de la Dana que van patir a la Comunitat Valenciana. En aquest sentit la prova catalana donarà tota la recaptació per ajudar als damnificats pels terribles aiguats que van patir els valencians fa dues setmanes.
L’andorrà, que ha sortit des de la 27a posició de la graella, ha escalat sis posicions a les tres primeres voltes, situant-se al 21è lloc. A partir d’aquesta ràpida escalada, el de Fantic Racing ha mantingut ferma la posició al llarg de les cinc voltes següents, tot la pressió del grup amb que rodava.
En el transcurs de la novena i desena volta, és a dir a l’equador de la cursa, l’andorrà s’ha vist superat per dos rivals, fet que l’ha fet baixar a la 23a posició en la què ha acabat creuant la línia de meta tot i els problemes de pilotatge que ha tingut al llarg de les 10 voltes que tenia pel davant en aquells moments.
Al final Cardelús ha quedat a 19 segons de les posicions de punts en una prova en la qual ha invertit tres segons més dels que va necessitar al més de maig al mateix circuit, quan va disputar el sisè gran premi de la temporada. El motiu d’aquesta diferència rau en que avui Cardelús ha tingut molts problemes de pilotatge a partir de la setena volta.
Declaracions del pilot
El pilot d’Andorra la Vella valorava així aquest darrer Gran Premi del Campionat del Món de Moto2 2024:
”Esperava una millor cursa avui. A les sis o set primeres voltes la moto ha anat bé, però després han començat a sorgir problemes que no m’han permès seguir progressant perquè em resultava difícil pilotar la moto. Sortosament però, hem pogut acabar la cursa i tancar l’any”
“S’acaba la temporada i el balanç no és el que jo hauria esperat al principi de l’any. Tenia unes expectatives més altes que no s’han acabat complint per diferents motius, però ara ja hem arribat al final i no serveix de res lamentar-se de coses que ja no pots canviar. Ara toca pensar en el futur i he de dir que es presenta engrescador”
Per a més notícies en l’àmbit de l’esport internacional de món del motor amb participació andorrana, feu clic en aquest enllaç directe. Si ho preferiu, també podeu accedir-hi des del menú superior del blog.