Ahir diumenge a Zolder, Bèlgica, Frank Porté va completar la penúltima cita de la Porsche Carrera Cup Benelux, en un cap de setmana complicat en el què les dues curses van disputar-se ahir al matí.

Tot i les complicacions que es van viure als dos rounds belgues, Porté es manté líder a la seva categoria, a falta de la darrera prova del campionat, la qual es disputarà d’aquí a dues setmanes a Zandvoort. I és que no hem de perdre de vista que va tornar a guanyar un dels dos meetings, situant novament Andorra al lloc més alt de la Porsche Carrera Cup Benelux categoria Rookie.
Una 1a cursa sense riscos
A les tandes de classificació, molt ajustades entre tots els pilots, Porté va aconseguir una millor volta que li va permetre fer-se amb el sisè lloc de la graella de sortida per a les dues curses de diumenge, primera posició de la categoria Rookie.
Arribada la primera cursa de diumenge, l’estratègia era clara: assegurar la victòria a la seva categoria sense assumir riscos innecessaris.
Tot i aquesta premissa, Porté va aprofitar la sortida per superar l’alemany Sam Jogejan, a qui va sorprendre amb una maniobra d’allò més ben executada i d’un frec a frec al llarg dels primers 150 metres. Una volta després però, l’alemany va aprofitar una errada del grup capdavanter per avançar d’una tacada fins al tercer lloc.
Després d’això, Porté seguia situat al cinqué lloc i amb ganes de més, però la sortida del cotxe de seguretat a causa d’un incident amb el Porsche núm. 13. va obligar a reagrupar el gruix de pilots fins al minut 24.
Dos minuts més tard des del reinici de la cursa, Knutsson va sorprendre a Porté fent-li un exterior que va suposar-li la pèrdua del cinquè lloc.
La resta de cursa va seguir sent molt caòtica, amb constants maniobres i retalls de pista en diferents punts que feien perillar constantment les posicions de qualsevol pilot en quasevol moment. Conscient d’això, l’andorrà va optar per mantenir un pilotatge conservador durant els 19 minuts que quedaven de cursa, creuant la línia de meta al sisè lloc.
Destacar que aquesta posició va permetre a l’andorrà mantenir-se líder de la seva categoria, situar-se sisè a la general i sumar uns valuosos punts.

Un toc marca la segona cursa
La segona cursa va tornar a estar marcada per més circumstàncies complicades, començant per un incident que va obligar a netejar oli vessat a la pista just abans del començament de la cursa. Això va obligar a tirar sorra a l’asfalt, reduint notablement l’adherència en aquell tram, al menys durant les primeres voltes. Precisament per això els primers cinc minuts dels trenta que tenen les curses, van disputar-se en formació.
Un cop el cotxe de seguretat va retirar-se va arrencar el meeting, fent-ho amb molta intensitat. Porté, que des del primer moment va estar lluitant per superar Niels Langeveld, tenia a l’holandés Milan Marczak -el seu rival directe entre els Rookies- apretant-lo pel darrere. Finalment però, va ser Marczak qui va aconseguir superar l’andorrà en el transcurs de la segona volta.
Des d’aquell moment l’andorrà va encolar-se al seu darrere, protagonitzant constants intens d’avançar-lo, fins que a manca de 18 minuts pel final un toc en un d’aquest intents va fer sortir de pista el Porsche de Porté.
L’impacte rebut en la maniobra va malmetre parcialment la direcció del Porsche de l’andorrà, motiu pel qual ja no va poder intentar res més que finalitzar la cursa. Val a dir que posteriorment el seu competidor directe va ser sancionat, cosa que va permetre minimitzar la pèrdua de punts de Porté.

Zandvoort: el darrer meeting
“El cap de setmana va començar amb bones sensacions i vam aconseguir assegurar una victòria en Rookie a la primera cursa. La segona però, va ser molt difícil per les condicions de la pista i pel contacte que va treure’’m de la pista, però tot i això al final vam aconseguir salvar punts. Ara només queda donar-ho tot a Zandvoort, l’última cita que queda per tancar el campionat” – comentava Porté.
Tot i que l’andorrà s’hagi quedat amb ganes de molt més al circuit belga, és molt conscient que a falta del darrer meeting de Zandvoort, segueix tenint 9 punts de marge respecte del seu immediat perseguidor a la classificació Rookie, mantenint intactes les seves opcions de proclamar-se campió de a la seva categoria.
Per a més notícies en l’àmbit de l’esport internacional de món del motor amb participació andorrana, feu clic en aquest enllaç directe. Si ho preferiu també podeu accedir-hi des del menú superior del blog.