Europauto: primer concessionari a Europa en rebre el màxim reconeixement goTOzero

Des de fa poc més d’un any SEAT S.A. ha atorgat les primeres certificacions del programa goTOzero RETAIL de Grup Volkswagen a nou concessionaris SEAT i CUPRA entre Espanya i Andorra, reforçant així el seu compromís amb la sostenibilitat. Dels nou, només Europauto ha aconseguit el nivell platí, el més alt, convertint-se en el primer taller d’Europa que ha obtingut la certificació més alta, prova del seu gran compromís amb la sostenibilitat.

goTOzero
D’esquerra a dreta: Santi Ribes, director d’Europauto, Cristina Pereira, responsable mediambiental i Mikel Palomera, director de Seat i Cupra Espanya

Aquests reconeixements formen part del programa goTOzero del Grup Volkswagen, que inclou l’objectiu de certificar entre el 5 i el 10% de la xarxa de concessionaris espanyols per al 2025.

El programa goTOzero guia totes les activitats de les empreses de Grup Volkswagen cap a un objectiu comú: minimitzar l’impacte ambiental en tota la cadena de valor i avançar progressivament cap a la neutralitat climàtica l’any 2050.

Es tracta d’un full de ruta clar amb un enfocament basat en quatre àrees clau: canvi climàtic, recursos, compliment ambiental i ecosistemes.

El programa no només fixa metes ambicioses a nivell corporatiu -com reduir almenys un 30% les emissions de CO₂ per al 2030 respecte al 2020-, sinó que també es desplega en iniciatives tangibles.

Aquest és el cas del programa goTOzero RETAIL, que trasllada aquests principis a la xarxa internacional de Grup Volkswagen, amb més de 17.000 instal·lacions a 150 països.

El programa reconeix les instal·lacions que lideren la transformació sostenible del sector de l’automoció, avaluant més de 70 criteris relacionats amb la sostenibilitat ambiental, amb especial atenció a àrees com l’eficiència energètica, la gestió de residus i recursos, la reducció d’emissions i el foment de la mobilitat elèctrica.

Part de l’equip d’Europauto amb el màxim responsable de Seat i Cupra Espanya

L’auditoria, realitzada per experts acreditats, determina si la instal·lació compleix els requisits per obtenir la certificació i, en cas afirmatiu, s’atorga un dels quatre nivells: Bronze, Plata, Or o Platí.

Els criteris que s’avaluen inclouen principalment tres punts:

  • L’existència de plans mediambientals concrets i programes de formació contínua als equips.
  • La incorporació d’infraestructures sostenibles, com sistemes de climatització eficients, instal·lacions fotovoltaiques, control del consum d’aigua o separació de residus.
  • La promoció activa de la mobilitat elèctrica, tant des del punt de vista de l’oferta de producte, com en la comunicació cap als clients i la comunitat local.

Tenint en compte la quantitat de concessionaris que hi ha, és un orgull que Europauto SA hagi estat el primer a rebre el certificat més alt de tots. Felicitats.

——————

Si voleu accedir a d’altres articles breus i reportatges, podeu fer-ho des de l’apartat del desplegable que trobareu al menú superior del blog. També podeu accedir directament des d’aquest enllaç.

Compartir article: