Nous respectons votre vie privée
Nous utilisons des cookies pour le fonctionnement du site et, avec votre consentement, pour les statistiques et le marketing. Vous pouvez tout accepter, tout refuser ou les configurer. Politique de cookies

El pilot d’Andorra la Vella acaba sisè de la classificació absoluta i tercer entre els turismes amb el veterà Ibiza Kit Car de Baporo Motorsport

Le circuit d'Assen a laissé un bilan mitigé pour Frank Porté après avoir complété l'un des week-ends les plus consistants de sa saison, tant en termes de rythme que d'évolution globale, mais une combinaison de petits contretemps lors des qualifications et de divers incidents en course a empêché que

Ce dernier week-end du 1er et 2 août, Adam Raga a remporté la 24ème édition du Trial 2 Jours d'Arinsal, lors d'une épreuve réunissant jusqu'à 316 pilotes de 12 pays différents , ce qui la situe parmi les événements les plus marquants du trial dans le Principat. Raga remporte la catégorie reine Le…
L’Automòbil Club d’Andorra va celebrar el passat divendres 30 de gener al Centre de Congressos d’Andorra la Vella, la tercera edició de la Nit del Motor, un acte institucional clau dins el calendari automobilístic del Principat.
La gala va reunir una àmplia representació d’autoritats, així com pilots, equips, col·laboradors i membres destacats del món de l’automobilisme nacional.
L’acte, conduït per la periodista Vivi Besolí, es va estructurar en tres grans blocs: institucional, esportiu i l’esperada cerimònia de lliurament de premis.
Enric Tarrado durant la seva intervenció
Un balanç institucional amb mirada de país
En el bloc institucional el president de l’ACA, Enric Tarrado, va posar en valor la trajectòria de l’entitat, fundada l’any 1954 com a associació esportiva sense ànim de lucre, i el seu paper clau en el desenvolupament de l’automobilisme com a eina de projecció esportiva, territorial i de país. Tarrado va destacar que el calendari esportiu del 2025 —format per quatre proves del Campionat d’Automobilisme d’Andorra de Muntanya (CAAM) i el 54è Ral·li d’Andorra— ha estat possible gràcies a l’esforç col·lectiu i al suport institucional de Govern d’Andorra i dels diferents comuns.
Per la seva banda, Mònica Bonell, ministra de Cultura, Joventut i Esports, va voler reconèixer la tasca de l’ACA i de la seva Comissió Esportiva, posant l’accent en els valors que transmet —esforç, disciplina i treball en equip— i en el paper fonamental que juga en la formació de les joves promeses del món del motor.
Finalment, Bonell va reafirmar el compromís del Govern de continuar donant suport a projectes esportius que reforcin el teixit esportiu nacional i que projectin Andorra a nivell internacional.
Balanç i full de ruta
El bloc esportiu va anar a càrrec de Toni Santacreu, president de la Comissió Esportiva de l’ACA. Santacreu va fer balanç d’una temporada 2025 marcada per la recuperació del CAAM i per la gran participació de pilots nacionals.
L’acte va incloure la projecció del vídeo resum de la temporada i la presentació oficial del projecte esportiu 2026. Aquesta presentació va anar a càrrec del secretari general de l’ACA, Toti Sasplugas, que va avançar un calendari amb canvis rellevants: novetats reglamentàries, la creació de la nova categoria Promosport i el reforç del programa de Joves Pilots, amb l’objectiu d’ampliar la base esportiva.
CAAM 2026: simplificació i més competitivitat
Durant l’event també es van presentar les principals novetats del Campionat d’Automobilisme d’Andorra de Muntanya d’aquest any, el qual inicia una nova etapa amb la voluntat de simplificar el reglament, millorar la competitivitat i afavorir la participació.
Entre els canvis més destacats, va anunciar-se la desaparició de les categories tradicionals i la reducció del nombre de grups, fet que permetrà que el campionat tingui un únic guanyador absolut. També s’ha creat la categoria Promosport, pensada per facilitar l’accés a la competició amb vehicles de producció més accessibles.
El CAAM 2026 constarà de cinc proves: Arinsal (amb dues pujades), Arcalís, la Peguera i Beixalís. El nou certament també incorporarà millores tant en el format de cursa com en el cronometratge i l’accés a les dades en temps real.
Esquerra a dreta: Erik Faura, Joan Gil i Cristian Mayoralas
Ral·li d’Andorra: tradició i evolució
Pel que fa al 55è Rally Andorra, que enguany tindrà lloc els dies 6 i 7 de novembre, l’ACA va presentar una edició que mantindrà l’essència d’una prova històrica, però amb una clara aposta per l’actualització organitzativa i esportiva.
El ral·li comptarà amb les modalitats de Velocitat, Regularitat i Regularitat Sport, amb un recorregut total de 551 quilòmetres i vuit trams cronometrats, consolidant-se com una de les cites més emblemàtiques del calendari automobilístic del país.
Campions del CAAM 2025
La vetllada de la Nit del Motor va culminar amb la cerimònia de lliurament de premis del CAAM 2025, en què es van reconèixer els campions absoluts de la temporada:
Joan Gil entre Mònica Bonell i Enric Tarrado i Toni Santacreu
Per a més notícies en l’àmbit de l’esport nacional del món del motor amb participació andorrana, feu clic en aquest enllaç directe. Si ho preferiu, també podeu accedir-hi des del menú superior del blog.